Aktywność fizyczna

Chodzenie po schodach a kondycja stawów

O dobrą kondycję stawów warto dbać w każdym wieku – niezależnie od tego, czy jesteś cieszącym się życiem 30-latkiem, czy aktywnym seniorem. Badania jasno pokazują, że z bólem stawów do lekarza zgłaszają się coraz częściej także młode osoby. Siedzący tryb życia, brak czasu na aktywność fizyczną, nadwaga, zwichnięcia, czy inne przeciążenia – każdy z tych czynników może doprowadzić do problemów ze sprawnością ruchową. Świetnym ćwiczeniem dla organizmu, poprawiającym kondycję i wydolność, jest chodzenie po schodach. Wzmacnia ono nasze mięśnie i poprawia sylwetkę, ale ma również zbawienny wpływ na stawy.

czytaj całość

Nawyki ruchowe u dzieci - ćwiczenia, kształtowanie postawy, metody ćwiczeń

Kształtowanie prawidłowych nawyków ruchowych u dzieci rozpoczyna się już na bardzo wczesnym etapie życia. Dbanie o przyjmowanie należytej pozycji przez najmłodszych pozwala w przyszłości uniknąć problemów z postawą oraz związanych z nimi chorób. Dobre nawyki ruchowe można w ciekawej formie rozwijać, pozwalając dziecku przy okazji na dobrą zabawę. Dowiedz się, jakie ćwiczenia wpływają na prawidłową postawę ciała i jakie są fachowe metody niwelowania przyjętych przez najmłodszych niewłaściwych nawyków ruchowych.

czytaj całość

Uzupełnienie niedoborów mazi stawowej

Od dłuższego czasu zmagasz się z bólem w kolanach lub biodrach? Masz trudności w poruszaniu się, a nogi coraz częściej stają się sztywne i ograniczone ruchowo? Podczas treningu dokucza ci ból w okolicach stawów? Jeśli tak, to istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że jesteś jedną z osób, które zmagają się z niedoborem mazi stawowej. O tym, czym w ogóle jest ta substancja, jaką pełni funkcję w organizmie i jak ją uzupełniać, piszemy w poniższym artykule.

czytaj całość

Sporty zimowe a kondycja stawów

Zimą niestety wielu z nas rezygnuje z regularnego uprawiania sportów. Zła pogoda (śnieg, wiatr), brak umiejętności czy niekorzystne warunki (częste zanieczyszczenia powietrza) powodują, że na kilka tygodni odkładamy zajęcia fizyczne. Nie wolno jednak zapominać, że regularna i całoroczna aktywność fizyczna jest szczególnie ważna u osób z dolegliwościami stawów. Podpowiadamy, które zimowe sporty warto wybrać, by wzmocnić stawy i cieszyć się dobrym zdrowiem przez cały rok.

czytaj całość

Kolano skoczka: przyczyny, objawy, fizjoterapia

Kolano skoczka, inaczej entezopatia więzadła rzepki, jest kontuzją powstałą na skutek nadmiernego przeciążenia kolana. Pojawia się wówczas ból w okolicy rzepki, który sprawia trudności podczas wykonywania niektórych ruchów podczas chodzenia. Sprawdź, najczęstsze przyczyny i objawy tej dolegliwości i dowiedz się, jak sobie z nimi radzić.

czytaj całość

Pilates - sport na stawy

Pilates to forma aktywności fizycznej pozwalająca na uelastycznienie mięśni, zapobiegająca bólom kręgosłupa i redukująca wady postawy. Niewymagające specjalnej kondycji fizycznej ćwiczenia, mogą być wykonywane przez większość osób, w tym kobiety w ciąży, seniorów i osoby zmagające się z nadwagą. To doskonała forma rekonwalescencji po urazach i wspaniały trening dla stawów. Dowiedz się, czym właściwie jest pilates, kto może go uprawiać i jaki obejmuje program ćwiczeń.

czytaj całość

Aqua fitness - zajęcia w wodzie dla każdego

Ćwiczenia w wodzie niewymagające umiejętności pływackich to najprostsza definicja aqua fitnessu. Na zajęcia prowadzone w wodzie może zapisać się niemal każdy niezależnie do wieku, płci i aktualnej sprawności fizycznej. Sprawdź, jakie są najpopularniejsze odmiany aqua fitnessu. Przekonaj się, czy ten sport jest odpowiedni dla osób z problemami stawowo-kostnymi.

czytaj całość

Taniec a kondycja stawów

Taniec, jako aktywność sportowa cieszy się ogromną popularnością. Szkoły tańca oferują bardzo szeroką ofertę zajęć dla uczestników w każdym wieku, począwszy od małych dzieci, młodzież, przez osoby dorosłe, aż po seniorów. Jaki wpływ mogą mieć treningi taneczne na kondycję naszych stawów? Sprawdź, jakie style taneczne mogą być rekomendowane, a których powinieneś unikać, jeżeli skarżysz się na dolegliwości stawowe.

czytaj całość

Jak dbać o zdrowe stawy?

Uporczywe dolegliwości stawów to bardzo powszechny problem współczesnej cywilizacji. Nieaktywny tryb życia, przeciążenia fizyczne oraz niezdrowa dieta to częste przyczyny występowanie dolegliwości stawów. Aby im zapobiec, należy dbać o kondycję stawów od najmłodszych lat.  Zastosowanie się do kilku wskazówek może stanowić zarówno skuteczną profilaktykę jak i realną regenerację zdiagnozowanych schorzeń stawów.

czytaj całość

Czy bieganie szkodzi stawom?

 Biegamy, aby poprawić kondycję fizyczną i wydolnościową organizmu, zwiększyć jego odporność, a także poprawić nasze samopoczucie. Z drugiej strony wszyscy mamy świadomość ryzyka wystąpienia urazów i kontuzji. Czy zatem bieganie może wpływać negatywnie na kondycję naszych stawów?

czytaj całość

Jak dobrać buty w chorobach zwyrodnieniowych stawów?

Nieprawidłowo dobrane obuwie może w przyspieszyć zmiany w zwyrodnieniowe stawów. Podpowiadamy, na co powinny zwrócić uwagę osoby cierpiące na zwyrodnienia stawów przy wyborze obuwia.

czytaj całość

Zajęcia na trampolinach a kondycja stawów

Zajęcia na trampolinach cieszą się coraz większą popularnością. Są ciekawe i energetyzujące. Podczas treningu każda osoba skacze i biegnie w miejscu, często do muzyki, na trampolinie. Można w ten sposób spalić dużo kalorii i wzmocnić mięśnie. Jednocześnie nie obciążają nadmiernie stawów.

czytaj całość

Joga a kondycja stawów

Ból stawów może utrudniać wykonywanie codziennych zadań i ćwiczeń. Jednak regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna. Joga, starożytna praktyka, może być idealnym sposobem leczenia i zapobiegania współczesnej epidemii bólu stawów. Jest delikatna i nieobciążająca. Natomiast poprawia krążenie, wzmacnia mięśnie i kości. Zwiększa również elastyczność ciała.

czytaj całość

Nordic walking na stawy

Nordic walking to aktywność fizyczna, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród osób w każdym wieku. Chodzenie z kijkami to doskonały sposób na relaks, aktywność fizyczną, spędzenie wolnego czasu, ale także na rehabilitację. Sprawdź, w jakich sytuacjach zalecany jest nordic walking, a jakie są przeciwwskazania do uprawiania tego sportu.

czytaj całość

Gra w tenisa a kondycja stawów

Szybkie zrywy do piłki, zmienna intensywność ruchów oraz brak równomiernego obciążenia obu stron ciała to tylko niektóre z czynników, które mogą przyczyniać się do kontuzji podczas uprawiania tenisa. Sprawdź najbardziej typowe dla tenisa ziemnego urazy oraz zobacz, w jaki sposób można im zapobiec.

czytaj całość

Suplementy diety dla sportowców

Wysoki poziom aktywności fizycznej u sportowców przekłada się na większe zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze i witaminy. Sprawdź, dlaczego tak ważna jest suplementacja diety w przypadku stosowania wyczerpujących treningów.

czytaj całość

Ćwiczenia i rehabilitacja w gonartrozie

Gonartroza to postępująca choroba zwyrodniejąca obejmująca staw kolanowy. Procesu zwyrodnieniowego nie da się cofnąć, można natomiast spowolnić rozwój zmian zwyrodnieniowych. W leczeniu pacjentów z gonartrozą ogromną rolę odgrywa odpowiednio dobrana fizjoterapia.

czytaj całość

Koksartroza - ćwiczenia i rehabilitacja

Sprawdź, jakiego typu ćwiczenia i rehabilitacja pomogą Ci w regeneracji stawu biodrowego w koksartrozie.

czytaj całość

Aktywność fizyczna w RZS

Czy pojawienie się choroby RZS oznacza rezygnację ze sportu? Wręcz przeciwnie. Sprawdź, jakie ćwiczenia i aktywności fizyczne są zalecane w reumatoidalnym zapaleniu stawów.

czytaj całość

Pływanie - doskonały sport na stawy

Czy rzeczywiście pływanie to najlepszy sport na stawy? Jakie ma zalety, a także z jakimi zagrożeniami wiąże się ten sport? Sprawdź, jak wzmocnić stawy na basenie i nie tylko.

czytaj całość

Jak dbać o kolana na rowerze?

Zastanawiasz się jaki wpływ na twoje stawy kolanowe ma trening na rowerze? Sprawdź, na jakie kontuzje narażony jest Twój organizm, a także jak można im zapobiec. Wykorzystaj pozytywne efekty kolarstwa do wzmocnienia swoich kolan.

czytaj całość

10 zasad dbania o stawy w czasie treningu

Stawy zostały stworzone do ruchu. Trzeba jednak pamiętać, że nadmierne przeciążenie stawów może grozić kontuzjami lub zmianami zwyrodnieniowymi. Sprawdź, jak zadbać o stawy przed, w czasie i po treningu.

czytaj całość

Jak wzmocnić kolana?

Wzmożona aktywność fizyczna może narazić Twoje kolana na urazy oraz kontuzje. Sprawdź, w jaki sposób możesz wzmocnić swoje kolana, aby uchronić się przed bólem i ich przeciążeniem. Opisujemy kilka powszechnie stosowanych metod stabilizacji...

czytaj całość

Kiedy warto stosować suplement na stawy?

W zależności od przyczyn, które wywołują ból stawu, powinniśmy zastosować odpowiednie środki wzmacniające stawy. Sprawdź w jaki sposób możesz poradzić sobie z dolegliwościami związanymi z chorobami zwyrodnieniowymi, uszkodzeniami...

czytaj całość
Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.